9.1 Oyun Planı


9 Briç Oyunu

9.1 Oyun Planı 

Kötü bir plan, plansız oyundan daha iyidir.

 



 

 

 



1 löve:  
2 löve:  

 

 

 

 

 

 

 

 Contract =4 
Op. lead = 8
A K Q
6 5 4
A 8 5 3 2  
8 6 3 

3 kayıp
 
9 4 3
A Q J 10 6
K 4 
A Q 7 


 

 


 Contract =4 
Op. lead = 8
A K 6 2
6 5 4
A Q 5  
8 6 3 

4 kayıp
 
9 4 3
A Q J 10 6
K 4 
A Q 7 

 

 Contract =4 
Op. lead = 8
A K 6 2
6 5 4
A 5 4 3 2

4 kayıp
 
9 4 3
A Q J 10 6
K 6
A Q 7 

 

 Contract =4 
Op. lead = 8
A K 6
6 5 4
A 5 4 3 
8 6 5

4 kayıp
 
9 4 3
A Q J 10 6
K 6
A Q 7 

 

Contract =4 
Op. lead =
A K 6
8  7 5
Q J 10 9  
K 5 3 

4 kayıp
 
9 3 4
A K Q  10 6
8 4 
A 9 7 
Rakibinizin açılış kağıdı (atak) size rakiplerinizin hücüm planı hakkında bilgi verecektir. Ardından, ortağınızın eli yere açıldığında, kendi oyun planınızı yapma fırsatı bulursunuz. Ortağınızın eli yere açıldıktan sonra alabileceğiniz löveleri hesaplamaya koyulun. Elinizde AQ6 gibi kağıt dizisi varsa, bu kağıtlardan sadece As'ın löve yapabileceğini hesaplayın. Diğer bir değişle, Dam'ı hesaba katmayın.AK ile iki löve yapabilirsiniz.
Eli rakibe geçirmeden kaç el yapabildiğinizi hesaplayınız. Kozsuz oyunlarda (Sanzatu) planlamaya hazır löveleri (A, AK, AKQJ vs.) saymakla başlayın.Alabileceğiniz löveleri, almanız gereken lövelerden çıkardığınızda, kontratı yapmak için daha ne kadar löveye ihtiyacınız olduğunu bulursunuz. İhtiyacınız olan löveleri yapma yollarını araştırın.

Kozlu oyunlarda kayıp lövelerinizi sayınız. Daha sonra, oyunu çıkarmak için bu kayıp löveleri aşağıdaki teknikleri kullanarak sağlayabilirsiniz: 

Çakma
Kağıt sağlama
Empas

Aşağıda planlamanın nasıl yapıldığı örnekle anlatılmıştır: 

Yandaki örnekte kontrat 4 kördür. Eğer kayıp löveleri sayarsak,

(Kayıp löveleri saymak için kozun uzun olduğu eli "temel el" olarak kabul edip, bu ele göre sayım yapın)

Pik: 0 Kayıp
Kör: 1 Kayıp 
Karo: 0 Kayıp
Trefl: 2 Kayıp 

Toplam 3 kayıp eder. 
4 kör kontratı 3 kayıba izin verir. 

Planınızı yaptınız. Rakiplerinizin atağını durdurdunuz: şimdi sıra sizde.. hangi rengin hangi kağıdıyla oyuna başlayacaksınız? Oyuna başladıktan sonra renkleri hangi sırayla oynayacaksınız?

Hangi renkle hücum edeceksiniz? Zayıf renklerle rakipleri oyalayıp, ardından kuvvetli renklerle rakibi yok mu etmeli? Yoksa, rekiplerin plan yapmasına fırsat vermeden kuvvetli renklerle ani bir hücumla mı rakipleri yok etmeli?

Sanzatu kontratlarında öncelikle size en çok löve kazandıracak renkle başlayın. Ya da, rakiplerdeki yüksek kağıtları (onörleri)biran önce açığa çıkarılması gereken renkle başlayabilirsiniz.

Kozlu oyunlarda oyuna kozları çekmekle başlamak -her zaman doğru olmamakla birlikte- en iyi harekettir. Alıcı kağıtlarınız kontratı yapmaya yetiyorsa, rakiplerin kozlarını temizlmek kadar doğru bir hareket olamaz. Ama kontratı yapmak için alıcı kağıtlarınız yeterli değilse, kup, onör kaçırma, uzun renkten yararlanma vs. gibi hamlelerle de löve kazanmak zorundaysanız, kısaca alıcı olmayan kağıtlarınızla da löveye ihtiyacınız varsa hemen kozlara girişmek doğru olmayabilir.

Her hangi bir renk oynandıktan sonra, diğer renkleri hangi sırayla oynamanız gerektiği ortaya çıkar.

Copyright © 2001 --YAlçın Pekiner

jordan 3 wolf grey kate spade outlet sport blue 3s jordan 3 wolf grey louis vuitton outlet jordan 6 sport blue michael kors outlet Michael Kors Outlet wolf grey 3s sport blue 3s sport blue 3s kate spade outlet louis vuitton outlet Louis Vuitton Outlet sport blue 6s kate spade outlet Louis Vuitton Outlet sport blue 3s louis vuitton outlet wolf grey 3s